Jazyky:



Akreditace MV AK/PV-731/2013

Komu je program určen:

Vedoucím úředníkům krajů, magistrátních měst, obcí s rozšířenou působností a ostatních obcí.

Co získáte pro praxi:

Po skončení kurzu budou účastníci znát efektivní výběr, hodnocení a motivace zaměstnanců“ je zvýšení kvality a efektivity výkonu veřejné správy.

Obsah programu:

Plánování lidských zdrojů a analýza pracovních míst

  • cíle plánování, podmínky efektivního plánování, zdroje informací, oblasti plánování, metody plánování lidských zdrojů
  • analýza práce, popis (charakteristika) pracovního místa, kompetenční modely, katalog prací
  • kultura organizace, typologie organizačních kultur, současné trendy

Vyhledávání a získávání pracovníků

  • zdroje síly náboru a výběru, síly vyhledávání a získávání, zdroje a metody vyhledávání a získávání pracovníků
  • výběrové řízení jako kamufláž

Výběrové řízení a metody výběru

  • dokumentace – harmonogram, průvodní korespondence, protokol
  • metody výběru – osobní dotazníky a testy, Assessment Centre a Development Centre, rozhovor, reference, pracovní vzorky, modelové situace, případové studie

Výběrový rozhovor a rozhodnutí

  • příprava a struktura výběrového rozhovoru, typy otázek
  • vedení rozhovoru, neverbální komunikace, nejčastější chyby při vedení rozhovoru
  • rozhodování o nejvhodnějším uchazeči, nejčastější chyby při hodnocení uchazeče
  • výběrové řízení nekončí rozhodnutím, kontakt s vybraným uchazečem
  • přijímání a rozmísťování zaměstnanců, adaptace zaměstnanců

Hodnocení zaměstnanců

  • účel hodnocení, cíle a smysl hodnocení, kontext hodnocení
  • oblasti hodnocení

Kompetence a kompetenční modely

  • kompetence jako způsobilost, kompetenční modely

Systém pravidelného hodnocení zaměstnanců

  • druhy hodnocení zaměstnanců, koncepce systému hodnocení
  • kompetence (kritéria) hodnocení, hodnotící škály, metody hodnocení, manuály, administrace
  • sebehodnocení
  • zpětná vazba

Hodnotící rozhovor a výstupy z hodnocení

  • příprava hodnoceného, příprava hodnotitele
  • zásady a vedení úspěšného hodnotícího rozhovoru
  • paradox hodnocení, konsensus – nikoli kompromis
  • nejčastější chyby při hodnocení
  • výstupy z hodnocení zaměstnanců

Motivace a stimulace

  • co je to motivace a stimulace
  • pohnutky, motivy, stimuly, potřeby, frustrace
  • Poznání motivačních příčin
  • Maslowova teorie hierarchie potřeb, Herzbergova teorie dvou faktorů, Alderferova teorie tří faktorů, McClellandova teorie: výkon-afiliace-moc
  • Průběh motivačního procesu
  • Vroomova teorie exspektance, Skinerova teorie zesílených vjemů, Adamsova teorie spravedlivé odměny
  • Motivační program
  • význam motivačního programu
  • sedm kroků při tvorbě motivačního programu
  • Demotivace
  • entuziasmus, pozitivní realismus, dynamizující negace, destruktivní negace, rezistence, rezignace
  • nástroje pro práci s demotivovaným pracovním týmem

Rozsah:

2 dny, 16 výukových hodin


 
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial