Jazyky:



Komu je program určen:

Všem zaměstnancům napříč organizací

Co získáte pro praxi:

  •  Poznáte zákonitosti fungování týmu
  •  Naučíte se využívat komunikačních dovedností pro lepší spolupráci v pracovních týmech
  •  Porozumíte faktorům a podmínkám pro uplatňování týmové práce
  •  Naučíte se používat dovednosti a nástroje podporující efektivní využívání týmové práce

Obsah programu:

1 den

Podstata týmové práce

  • Tradiční organizace práce x týmová práce; od pracovní skupiny k týmu; výhody a úskalí týmové práce
  • Kdy a jak využívat týmovou práci
  • Typizace problémů, situací a úrovně firemní kultury pro účelné nasazení týmové práce
  • Sestavování týmů
  • Druhy týmů; výběr členů týmu; týmové role a jejich přínos
  • Role vedoucího týmu pro úspěšné řízení týmové práce
  • Role a dovednosti vedoucího v procesu budování a formování týmů; dosahování synergického efektu

2 den

Komunikace v týmu a vně týmu

  •  efektivní komunikace jako proces přenosu informací
  •  bariéry v komunikaci;
  •  typy komunikace a osobnostní komunikační typy;
  •  komunikační dovednosti: naslouchání, empatie, kladení otázek, sumarizace, argumentace, zpětná vazba, řeč těla; asertivní komunikace
  •  styly a techniky řešení konfliktů;
  •  rozhodování v týmu – dosahování konsensu

Jak se týmy vyvíjejí

Vývojové fáze rozvoje týmu:

  • formování
  • bouření
  • normování
  • plný výkon

Jak měřit efektivitu týmové práce

  • Nástroje a techniky k monitorování a měření efektivity týmové práce
  • Metody týmové práce
  • Metody pro týmové řešení problémů: identifikace a definice problému; analýza problému; návrh řešení problému; implementace prioritního řešení
  • Vyhodnocení dosažení cílů a očekávání od kurzu; individuální plány rozvoje komunikačních a týmových dovedností

Lektoři:

RNDr. Petr Kala, Mgr. Miroslav Pavel, Mgr. Michal Podžorný, Ing. Lumír Pektor

Rozsah:

2 dny

 


 
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial